سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی خدا را جُستم و آن را در دشمنی با معصیت کاران یافتم . [امام صادق علیه السلام]

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ، الَّذى‏ اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على‏ عِبادِکَ فیهِ الصِّیامَ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَارْزُقْنى‏ حَجَّ بَیْتِکَ‏ الْحَرامِ، فى‏ عامى‏ هذا وَفى‏ کُلِّ عامٍ، وَاغْفِرْ لى‏ تِلْکَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُها غَیْرُکَ، یا رَحْمنُ یا عَلاَّمُ.

خدایا اى پروردگار ماه رمضان که در آن قرآن را فرستادى و بر بندگان روزه را در این ماه واجب کردى درود فرست بر محمد و آل محمد و روزیم گردان حج خانه محترم خود کعبه را در این سال و در هر سال و بیامرز برایم این گناهان بزرگ را که براستى نیامرزد آنها را جز تو اى بخشاینده و اى بسیار دانا‏.

***                                                                                                                                                                                                                          

امام سجاد(ع) در دعای خود، هنگام حلول ماه مبارک رمضان، این گونه مناجات می کند: «به وسیله روزه این ماه، یاریمان ده؛ تا اندام خود را، از معاصی تو، نگه داریم و آن ها را به اعمالی واداریم که خشنودی تو را فراهم می آورد، تا با گوش هایمان، سخنان بیهوده نشنویم و با چشمانمان به دیدن چیزهای لهو نشتابیم و دستانمان را به سوی حرام، نگشاییم و با پاهایمان به سوی آنچه منع شده، ره نسپاریم و با شکم هایمان، جز آنچه را، تو حلال کرده ای، در خود جای ندهیم و زبان هایمان، جز به آنچه، تو خبر داده ای و بیان فرموده ای، گویا نشود، و رنج نکشیم، جز برای آنچه به پاداش تو، نزدیک می کند و به جا نیاوریم، مگر چیزی را که از کیفر تو، نگه می دارد.» (صحیفه سجادیه/دعای 44)

***

روزی رسول خدا(ص) در بین اصحاب نشسته بودند که فرمودند:

ای مردم بدانید" دلهای شما زنگ می زند، همچنانکه آهن زنگ می زند!

یکی از اصحاب برخاست و پرسید: « و ما جلاها؟ »

اگر آهن زنگ می زند صیقل آن سمباده است که زنگ زدگی را از بین می برد، اما صیقل دلهایمان چیست؟

حضرت فرمودند: « تلاوت القرآن و ذکر الموت »

خواندن قرآن و یاد مرگ کردن

***

 پی نوشت:

1. ماه رمضان، ماه برکت و افزایش - ماه بازگشت و انابه - ماه توبه - ماه آمرزش گناهان و مغفرت - ماه آزادى و رهایى از جهنم و دست‏یابى به بهشت ... و یا به قول احدی از رفقا ، فرا رسیدن ماه زولبیا و بامیه " بیخوابی شبانه " گرسنگی روزانه " روز شماری ماهانه " پر خوری سحرانه " افطاری شاهانه " و توقع آمرزش سالانه مبارک باد.

2. خدایا ... من، نه! ماها اومدیم پای مکتبت و اصلا روزه گرفتیم تا عطشان بشیم و دم افطار با یاد و اقتدا به حضرت حجت «عج» سلام بدیم و با لب تشنه بر حسین «ع » و گریه و تربت بشکند روزه امان ...

در بین روزه و عطش و اشک و شور و شین *** یک ذکر مستجاب بگویم فقط حسین «ع»

3. ایشالله وبلاگ عشق علیه السلام هم در ایام ماه خدا هر روز با دعای روز و مناجاتی نمکی بروز می شود.

4. و در آخر هم به قول شمس المادحین ، خدایا " بسوزان هر طریقی میپسندی که آتش از تو و خاکستر ازمن.